WARSZTATY

Uważność i medytacja

Sztuka skuteczności
w pracy

Badania prowadzone przez naukowców z różnych dziedzin, poczynając od lekarzy po psychologów, dowiodły, że techniki umysłowe takie jak uważność, medytacja i modlitwa mogą w wydajny sposób łagodzić stres, poprawiać nastrój, koncentrację, a nawet pamięć. Naukowe dowody pozwalają sądzić, że już dziesięć minut właściwej praktyki, wykonywanej dwa razy dziennie, pozytywnie wpływa na działanie naszego mózgu. W zależności od sytuacji i własnych preferencji mogą to być proste metody takie jak: odczuwanie wdzięczności, świadome oddychanie, właściwa relaksacja lub bardziej wyrafinowane jak medytacja.

Głównym zadaniem i celem stosowania odpowiedniej relaksacji jest dostarczenie ciału nowej porcji energii. Z własnego doświadczenia wiemy, co się dzieje, gdy ciało i umysł są przepracowane i przemęczone, odporność na stres, cierpliwość, siła woli, a co za tym idzie nasza efektywność w pracy spada. Właściwa relaksacja jest niczym chłodnica, która chłodzi samochód podczas pracy silnika. Wykonywana regularnie wpływa na cały organizm, wycisza go i uspokaja. Dodatkowo dodaje energii w taki sposób, żeby mógł pracować dalej sprawnie i harmonijnie.

Uważność na tu i teraz oraz techniki medytacyjne pozwalają rozwinąć samokontrolę i siłę woli, a także oczyszczają umysł i uspokajają układ nerwowy. Koncentracja i stałość umysłu pozwalają na wydajniejszą pracę naszego mózgu i w rezultacie na właściwe ustalenie celów, czyli skuteczniejsze realizowanie planów. W obecnych czasach zmysły, a więc i nasz mózg, przeciążane są nadmierną ilością bodźców, to z kolei wpływa na naszą skuteczność w działaniu. Jednym z lepiej poznanych i przebadanych sposobów na uspokojenie umysłu jest medytacja, która w delikatny i trwały sposób zmienia te obszary mózgu, które związane są z odczuwaniem emocji, bólu oraz przynależności społecznej.

Korzyści
dla uczestnika

Energia od samego rana

Uczestnicy dowiedzą się, kiedy i jak korzystać ze sprawdzonych metod relaksacji tak, żeby przynosiły maksimum korzyści i nadmiernie nie obciążały napiętego grafiku pracy.

Odpoczynek w 10 min.

Uczestnicy dowiedzą się, jak w 10 minut skutecznie budować swoją umiejętność relaksowania się, w zaciszu własnego gabinetu i/lub w miejscu publicznym.

Opanowanie nerwów

Uczestnicy dowiedzą się, jak wpłynąć na swój układ nerwowy, tak aby uspokoić współczulny układ nerwowy oraz działanie osi HPA (podwzgórze – przysadka – nadnercza).

Harmonia ducha i ciała

Uczestnicy dowiedzą się, co robić, żeby rozpocząć drogę do zbudowania wewnętrznej harmonii ciała i ducha.

PRZEBIEG
WARSZTATU

Warsztaty medytacji i uważności łączą w sobie mądrość Wschodu i Zachodu. Korzystają z wielowiekowych doświadczeń medytacji i kontemplacji oraz badań psychologii skoncentrowanej na uważności, którą zapoczątkował Jon Kabat-Zin. Są również praktycznym treningiem wypracowanych przez lekarzy metod przywracania równowagi umysł – ciało i obejmują wskazówki do treningu autogennego Schultza i relaksacji progresywnej Jacobsona.

W trakcie warsztatów omówiona zostanie teoria oraz wykonane będą ćwiczenia praktyczne oparte na programie redukowania napięcia mięśni, przywracania spokoju w ciele i poczucia komfortu.

Wszystkie proponowane ćwiczenia i techniki oparte są na potwierdzonych w badaniach i skutecznych metodach pracy z ciałem skierowanych na regulację uwagi, wzmacnianie koncentracji oraz na doświadczanie tu i teraz. Treningi zostaną przeprowadzone przez dwuosobowy zespół trenerów posiadających doświadczenie w medytacji i treningu uważności i będących terapeutami Terapii Akceptacji i Zaangażowania.

CZAS TRWANIA: 90 min

CENA: do ustalenia